Copywriting my love life

Momentele de sărbătoare, în special cele ale dragostei, fie Sfantul Valentin, fie Dargobetele, mă fac să am o viziune mai introspectivă asupra vieții, și chiar nu am idee de ce. Nu mă pot gândi la un aspect al existenței care să funcționeze independent de restul. Totul este corelat, se completează, se influențează în cele mai ciudate și ascunse moduri, iar sărbătorile acestea mă fac să vad legături clare între ea și jobul meu.

Pentru că, până la urmă, ce presupune a fi un bun copywriter? Nu poți să scrii fix ce te trăsnește și sună bine pe moment, nu scrii bine din prima, și, mai ales, nu există reguli standard pentru un copy de succes. Exact ca în dragoste. Ok, pot să delimitez în mare ce presupune și cum ar trebui să arate, dar este complet altceva să și pun în aplicare.

Am un copy de făcut: trebuie să știu cu ce material lucrez, trebuie să știu ce target am, și trebuie în primul rând să știu cum trebuie să scriu. Cum aflu cum se scrie? Simplu: mă uit în jur. Văd alte copy-uri care merg bine, care au un reach mare, pe care analiștii le apreciază și care apar în articole cu titluri de genul „Află cele cinci secrete pentru a-ți face clientul fericit” sau „Încearcă aceste zece trucuri pentru a face un copy de neuitat”. Până la urmă, trebuie să învăț de la ceilalți: dacă lor le-a prins bine o abordare, dacă pe ei acel copy îi face fericiți, poate aceea are potențial să fie și rețeta mea. Merită să încerc măcar.

De asemenea, încă un aspect esențial: experiența. Orice skill se construiește printr-un proces de eroare- învățare, iar greșelile sunt inevitabile. Totuși, atunci când arunci un ochi pe fostele copy-uri realizezi progresul pe care l-ai făcut, persoana diferită care ești acum. Constant încerc să vad ce prinde targetului meu, ce îl sensibilizează, ce îl apropie mai mult de mine, încerc să fiu inventivă, dar să pot fi și înțeleasă, nu vreau să-l dezamăgesc. Pentru că până la urmă, un copy bun nu înseamnă doar fericirea target-ului, ci și fericirea și împlinirea mea pe prsonală.

Și, în final, să nu uităm: totul este un proces de comunicare și învățare. Toate aspectele bune, rele, controversate, care te ridică la cer sau te aruncă într-o groapă de disperare, toate acestea sunt dependente de un lucru de bază: relația dintre tine și cel la care ții (dintre tine și mine, copy-ul meu iubit).

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *