Wishlistul unui PR-ist în devenire pentru 2019

Există multe aspecte pe care oamenii le doresc îmbunătățite și multe detalii fine de care sunt conștienți și pe care vor să le schimbe. De fiecare dată când o persoană pășește într-un domeniu nou simte că sunt lucruri care lipsesc, care nu funcționează atât de bine, care se estompează. Aceste etape sunt parcurse și de PR-iștii în devenire.

În momentul în care un PR-ist în devenire începe să ia contact cu tot ceea ce înseamnă Comunicarea, relațiile cu diverse organizații sau Publicitatea, tinde să observe că există aspecte ce merită anumite modificări, nu neapărat doar din partea sa ci și din partea celor care sunt deja specialiști, au experiență în domeniu și se situează astfel la un alt nivel.

Astfel, încetul cu încetul, PR-iștii aștern pe hârtie tot ceea ce simt că și-ar dori îmbunătățit atât pe plan intern, cât și extern. Este de la sine înțeles că aspectele ce țin de partea personală pot fi îmbunătățite cu mai puțină dificultate. Pe plan extern, însă, au nevoie ca ceea ce transmit prin intermediul listei de idealuri posibil de îndeplinit în 2019 să ajungă la un public cât mai mare, încercând astfel să o promoveze în stânga și în dreapta.

Pe plan intern, majoritatea PR-iștilor și-ar dori cu siguranță să acumuleze cât mai multă experiență în domeniu, să se implice în voluntariate, asociații, să își fructifice talentul de a scrie prin colaborarea cu edituri, prin practică. Odată cu implicarea în astfel de activități, aceștia vor reuși să empatizeze, să interacționeze diferit, să gestioneze anumite situații delicate și să se modeleze în diferite contexte. Perfecționarea este cheia succesului și una dintre cele mai arzătoare dorințe ale acestora. Totodată, și-ar mai putea dori să acumuleze mai multe cunoștințe, să dobândească și capacități de public speaking, pentru că de cele mai multe ori sunt necesare, oferindu-le mai multă siguranță și creștere a stimei de sine, aspecte esențiale în cariera de PR care te determină să ai o altă viziune asupra lucrurilor, modelând capacitatea de percepție.

Pe plan extern, lucrurile stau diferit. Majoritatea PR-iștilor nu își vor dori aspecte care sunt imposibil de schimbat, ci vor căuta prin dorințele lor să capteze atenția publicului și să modeleze mentalitățile, astfel încât domeniul Comunicării să se dezvolte armonios, să nu existe lacune și să aibă o evoluție fructuoasă.

Pe lista acestuia se numără dorința ca PR-iștii să mențină permanent în cadrul agențiilor, organizațiilor sau companiilor în care lucrează două elemente cheie pentru succesul pe termen lung: vizibilitatea și transparența. Dacă vine vorba de vizibilitate, ar fi ideal ca în 2019 să fie din ce în ce mai resimțită și în cazul influencerilor, fiind o condiție esențială pentru a menține veridicitatea imaginii. Un detaliu important este legat de șansa participării tinerilor la cât mai multe activități în cadrul voluntariatelor, ONG-urilor, asociaților studențești, tocmai pentru ca viitori practicieni să poată să aibă contact cu domeniul și să se dezvolte permanent, să socializeze, să participle la teambuidinguri pentru a-și antrena abilitățile de comunicare. În acest domeniu al Comunicării care este atât de dinamic este extrem de important ca practicienii să poată să se muleze pe situații diverse, să facă față schimbărilor, să dea frâu liber provocărilor și să poată să se pună în postura celorlalți pentru a-și crea o viziune de ansamblu.

Pe plan extern există disensiuni care apar între diverse culturi, fapt ce explică necesitatea acordării unei mari importanțe chiar și meseriei de diplomat sau mediator cultural. Prin urmare, aceste aspecte ar deveni mult mai clare și să i-ar determina pe oameni să devină mult mai conștienți, comunicând astfel în absența acestor tensiuni. O altă dorință a PR-iștilor este aceea ca în țara noastră să aibă loc mai multe campanii care să ajute copiii din medii defavorizate care nu au șansa la o educație aleasă sau la parcurgerea unui traseu profesional. Se pune astfel accentul pe necesitatea creării unei bune comunicări interpersonal care să stea astfel la baza societății pentru a identifica și soluționa multitudinea de situații ce pot apărea. Majoritatea specialiștilor în domeniu, deși sunt conștienți că există mai multe aspecte ce pot fi îmbunătățite, caută să le accentueze pe cele mai reprezentative pentru a conferi o imagine de ansamblu asupra problemelor actuale.

Comunicarea este astfel evidențiată într-o strânsă legătură cu empatia. Nimic nu ar putea fi realizat în acest domeniu dacă nu ar exista în permanență gândul că orice decizie luată poate influența viața altor persoane. Tocmai de aceea dorințele unui PR-ist în devenire legate de problemele de Comunicare la nivel mondial au un alt grad de însemnătate pentru că vizează modul în care va evolua societatea. Aceste aspecte devin astfel tulburătoare, dar și încărcate de suspans pentru un PR-ist în devenire.

Articol scris de: Anca Mangra, PR Executive

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *