Parcursul tău de artist în domeniul Comunicării începe la Muzeul Comunicării - PR FWD Nr. 13!
Toți studenții au auzit măcar o dată despre conceptul de artă, dar și despre domeniul Comunicării. Dar ce se întâmplă atunci când cele două sunt îmbinate? Ce înseamnă mai exact parcursul unui Content Creator, Social Media Manager, Fashion PR și Communication Manager în lumea creativității?
În cadrul lansării revistei PR Forward Nr. 13, participanții au avut ocazia de a se întâlni cu specialiști în PR, Marketing sau Social Media și de a vizita virtual Muzeul Comunicării. Aici au putut admira operele de artă realizate de speakerii noștri, cât și experiențele care i-au ajutat pe aceștia să evolueze și să devină „artiștii” de astăzi.
Alături de noi au fost Mihaela Lemnaru și Robert Katai - în primul panel - care ne-au oferit tips & tricks despre Social Media, dar și Ionuț Sava împreună cu Aluziva - în cel de-al doilea panel - care ne-au prezentat mai multe despre realizarea de conținut, fără a face excepție de la autenticitate.
Discuțiile libere cu speakerii au oferit celor prezenți ocazia de a adresa întrebări și de a afla răspunsuri la toate curiozitățile despre domeniul Comunicării.
Ca în orice alt domeniu, și când profesezi în Comunicare pot fi situații când rămâi fără inspirație. Invitații din primul panel ne-au spus că se reîncarcă cu idei noi astfel:
„Când am o idee - orice idee am, fie dintr-un articol pe care îl citesc, fie dintr-un video - o trec într-o aplicație pe care o folosesc. De asemenea, în fiecare zi să-ți iei un power nap, de 15 minute.”
„Urmăresc foarte multe persoane care sunt top în domeniu și încerc să iau o pauză când rămân fără inspirație. Mă dau puțin înapoi și fac chestiile care mă încarcă pe mine, cum ar fi: să merg la sală, să mă plimb, să lucrez dintr-un hub sau din cafeneaua preferată. Apoi, încerc să schimb puțin dinamica și, în partea a doua, fac research, deoarece în Social Media apare mereu ceva nou, ceva care poate fi comunicat.”
Nevoia de a ști e ceva intangibil, însă sunt și alte lucruri care definesc un om creativ, cum ar fi skill-urile. Iată ce abilități trebuie să aibă un om creativ:
„Consecvență. Storytelling. Empatie. Anticipare. Poziționare și Connecting the dots. După părerea mea, pentru un creativ una dintre cele mai importante e partea de connecting the dots. Asta înseamnă că persoana respectivă a făcut research-ul și a reușit să conecteze niște puncte.”
„Pe mine m-a ajutat foarte mult să învăț să fac research și să îmi fac o structură în articolele pe care le postez. Pe lângă acestea, trebuie să dezvolți o ușurință cu care să transformi informațiile, pe care tu le știi, în ceva ușor și simplu de transmis, de înțeles.”
Când i-am întrebat cum i-a influențat meseria de creativi, ei ne-au împărtășit următoarele:
„Influența o văd în fiecare zi, dar nu-mi dau seama exact. Asta trebuie un creativ să facă: să încerce să nu rămână în bula creativă. Încearcă să îți găsești niște elemente care să te scoată din zona de confort!.”
„Eu mă uit la toate reclamele de pe stradă, de pe wall. Sunt omul acela care se oprește pe stradă în Piața Unirii și face poză la un banner, ca să îl păstreze pentru mai târziu, pentru că i-a plăcut. Totodată, mereu caut typos - le caut și le și văd, adică ies în evidență când citesc ceva. ”
Pentru noi, tineri studenți, ideea unui business este un vis momentan, dar asta nu înseamnă că nu putem învăța și planifica pentru mai târziu. Despre pașii necesari pentru a-ți deschide propria afacere ne-au povestit Ionuț Sava și Aluziva:
„Și eu cred că trebuie să fii ajutat și să ajuți. Eu cred că ai nevoie foarte mult de sprijin și ajutor, barter. Atunci când ești student, evident, ai mai multă energie și poți avea sprijinul colegilor de facultate.”
„În prima jumătate a vieții mele eram foarte confuză, nu înțelegeam ce înseamnă TVA sau SRL. Atunci când vrei să îți deschizi un business, trebuie să fii destul de interesat încât să înveți niște chestii. Îți trebuie puțină nebunie, o doză de curaj și să te aștepți tot timpul că poate să meargă sau poate să nu meargă.”
Nu în ultimul rând, pentru a ne lăsa inspirați, i-am întrebat care a fost cartea care le-a schimbat profund viața:
„Nu am o carte care mi-a schimbat viața, ci cred că tot ceea ce citesc mă schimbă spre bine. Una dintre aceste cărți este „Cei 27 de pași”, scrisă de Tiberiu Ușeriu, pe care dacă o citiți veți vedea ce a făcut acesta. Iar în prezent citesc „Formula. Legile universale ale succesului” a lui Albert-László Barabási.”
„Cred că ce mi-a schimbat profund viața a fost ce am citit în facultate. Atunci când citești o carte, e ca și cum ai vedea viața prin ochii altcuiva. „Psihologia mulțimilor” de Gustave Le Bon - trebuie să o citiți și voi, e o lectură ușoară, îți oferă înțelegere asupra lumii, înțelegi cum funcționează protestele, înțelegi cum funcționează revoltele, de ce se întâmplă o grevă și cum se pot aduna mulțimile să schimbe lumea.”
În final, vă lăsăm cu un motto care vă poate ajuta să deveniți artiști în arta Comunicării:
Când ai impresia că nimic nu merge trebuie să iei, la propriu, o hârtie și un pix și să scrii lucrurile care te dor. De acolo, trebuie să încerci să găsești niște soluții.
Aluziva
Dacă ai ratat evenimentul, poți afla mai multe despre speakerii noștri din revista PR Forward Nr. 13. Aruncă o privire peste interviurile integrale ale speakerilor, dar și peste celelalte articole despre domeniul Comunicării, apăsând butonul de mai jos!