Time to INK N' SPEAK cu PR FWD 16

Studenții la Comunicare au făcut primii pași în industrie odată cu lansarea celei de-a șaisprezecea ediții a revistei PR Forward, intitulată INK N’ SPEAK, o veritabilă oglindă spre direcția permanent ascendentă în care merge acest domeniu. Pe 28 martie, membrii PRIME România și-au unit forțele și au

realizat un eveniment fresh, pus la punct cu o creativitate debordantă, ce a găzduit nume răsunătoare ale PR-ului românesc. Rodica Ionescu, Beatrice Bran și Ada Goiu au purtat discuții deschise cu publicul, au împărtășit experiențe care le-au marcat cariera și au răspuns tuturor curiozităților publicului. Cu toate acestea, în paginile revistei PR FWD 16 se găsesc interviuri cu alte trei persoane influente în mediul online și offline, respectiv ReallyRux, Laura Ionescu și Zavatos.

Cei trei speakeri prezenți la eveniment au adus în atenția noastră faptul că drumul spre succes nu este niciodată facil.



Rodica Ionescu a povestit, printre altele, despre începuturile sale în domeniul PR și despre greutățile pe care le-a întâmpinat, fiind femeie într-un cadru preponderent masculin, cel auto. Așadar, prezentarea sa a avut ca centru de interes stereotipurile de gen și influența lor asupra modului în care performăm la locul de muncă.

M-a întrebat cineva la un moment dat la un interviu radio dacă am avut parte de hărțuire. O să râdeți, dar primul tip de hărțuire pe care l-am primit a fost din partea unei femei și nu a fost sexuală. La primul meu job făceam foarte bine ceea ce făceam. Eu, spre exemplu, sunt un om foarte dedicat, nu mă apuc de nimic pe care știu că nu vreau să-l termin, iar dacă mă apuc de ceva credeți-mă ca îmi dau și sufletul și inima. Făceam foarte bine ceea ce făceam acolo, iar când am vrut să îmi dau demisia să plec, femeia aceea făcea niște lucruri foarte urâte.

Aceasta a dezvăluit că a avut parte de hărțuiri din partea altor femei, că a fost descurajată, însă aceste impedimente nu au împiedicat-o din a-și îndeplini visul și de a excela în industria care o pasionează atât de mult.


Beatrice Bran a ținut și ea un discurs memorabil, în care a povestit despre începuturile sale în domeniul Comunicării, despre momentele grele și despre ce a ajutat-o să treacă peste orice obstacol și să ajungă în punctul în  care este acum. Aceasta a pus accent pe skillurile sociale și cele creative, subliniind cât de important este pentru un om de Comunicare și PR să aibă acești ași în mânecă. De asemenea, Beatrice a menționat faptul că drumul său profesional nu a fost dintotdeauna clar conturat și că, inițial, avea în plan să activeze în domeniul Psihologiei.


Eu la început nu știam ca vreau PR. Voiam Psihologie. [...]. Cred ca cea mai mare depresie pe care am avut-o a fost în cadrul liceului. [...] PR-ul este mai mult decât un comunicat de presă, mai  mult decât o conferință de presă. PR-ul este foarte challenging, dar atât de rewarding și atât de frumos, pentru că te expune la atât de multe domenii și la atât de mulți oameni mișto. [...]. Dincolo de toate lucrurile astea - un comunicat, o campanie creativă, un produs vândut repede, și așa mai departe - sunt oamenii creativi. Dar partea de creativitate nu se rezumă doar la partea de practică, adică am trăit 3-4 ani în facultate și mi-am dat seama că nu sunt un om creativ. [...] Partea frumoasă a creației sunt legăturile pe care le creezi cu alți oameni.


Ultima invitată a serii a fost Ada Goiu, care a potențat importanța fructificării creativității încă de la vârste fragede. Aceasta a exemplificat prin câteva experiențe din copilăria sa care au avut un impact asupra felului în care s-a dezvoltat și care au, chiar și în ziua de azi, ecou în activitatea sa profesională. Ada a remarcat modul în care școala tradițională inhibă creativitatea copiilor, dar și tendința adulților de a impune tipare considerate a fi ,,normale” asupra celor mici, limitându-le imaginația și spiritul creativ.


Creativitatea, ce înseamnă pentru tine să faci lucrurile diferit? Suntem in clasele 1 - 4 și ne cere doamna învățătoare să facem un desen. Facem casa și floarea aia foarte mare. Ajungem in 5-8 unde deja vedem mai bine chestiile ne batem unul cu altul care vede mai bine in spațiu și floarea nu mai e cât casa și copacul nu mai e rotund și are crengi. Intrăm la liceu și ajungem să facem paralelipiped într-un gard și deloc culori și pur și simplu un copac, pentru că noi dăm la Medicină, la Arhitectură, noi vrem să ne facem ingineri și se pierde tot. Și atunci unde a rămas creativitatea? Pentru că asta ne învață pe noi școala, creativitatea nu te duce niciunde și trebuie îndepărtată, iar în meseriile pe care o să le avem trebuie să fim în top.

Următorul slide este un trandafir albastru... sincer, este o chestie foarte importantă pentru mine. Mi-a zis maică-mea când eram mai mică, a venit cineva în vizită și m-a certat această persoana când desenam un trandafir albastru, că trandafirii nu sunt culoarea asta, nu îi mai face așa, iar mama a zis „Nu, e ok".


În final, Ada Goiu ne-a învățat că putem găsi creativitate în fiecare lucru pe care îl facem:

Trebuie să ne aducem aminte constant că noi putem să fim creativi în orice formă, nu trebuie să fie un desen, creativ poți să fii în bucătărie, în stil, în scris, nu contează, doar dați-vă voie să fiți creativi, poate creativitatea este cringe la început, fiindcă e personală și o să vă simtiți expuși către alți oameni, doar fiți voi.

PR FORWARD Nr. 16 - INK N' SPEAK

Take a look!

Dacă ai ratat evenimentul, poți răsfoi revista PR Forward Nr. 16 online chiar aici: