Ne aflăm într-o pagină de istorie, în derularea unui eveniment care pare rupt din realitatea cu care ne-am obișnuit. Ne confruntăm cu schimbări majore, cu dor de viața normală, de prieteni, colegi, de cursurile interminabile de la care doreai să fugi și de înghesuiala de la metrou. Am da orice pentru încă o întâlnire la cafea și încă un prânz pe repede înainte cu cel mai bun prieten.

Acum, realitatea ne provoacă să ne găsim echilibrul în casă, să explorăm alte căi prin care să ne regăsim în ritmul normal. Am devenit familiari cu aplicațiile de videoconferință, care ne oferă timp de calitate cu prietenii.  Am mutat efortul educațional în online, iar unii dintre noi am descoperit noi rețete de prăjituri și pizza sau am devenit fitness guru și critici cinematografici peste noapte.

Pentru noi, această abundență de activități noi a reprezentat doar o mică parte de carantină, pentru că motivația și entuziasmul au început să scadă. Activitățile ce ne luau atenția de la realitate și-au pierdut din farmec, responsabilitățile au rămas. Fie că este vorba de un task, o temă sau un proiect, deadline-urile încă există, nu s-au schimbat, doar circumstanțele: în permanență acasă.

Nu ne-am dat bătuți, așa că am căutat moduri prin care să ne recapătăm motivația și să ne-o păstrăm până trec aceste timpuri anevoioase. Echilibrul este cuvântul cheie, avem nevoie de el pentru a păstra elementul normalității.

   1. Fă o înțelegere cu tine însuți!

Un bun instrument pentru a combate procrastinarea. Impune-ți un mic târg: atunci când termini un task, poți savura ceva dulce sau poți urmări următorul episod din serialul tău preferat. Reward yourself! Astfel, task-urile sunt rezolvate mult mai repede decât înainte și te poți bucura de ceva relaxant după. 

  2. Construiește-ți un goal realist!

Concentrează-te pe aspectul calitativ al efortului, mai degrabă decât asupra aspectului cantitativ. Nu îți impune un număr ridicat de task-uri, pentru că vor părea intimidante și cel mai probabil nu le vei termina atunci când ți-ai propus. Acest lucru îți poate afecta motivația și te vei simți dezamăgit. Make small goals, they are attainable!

   3. Fă mai întâi cea mai grea sarcină!

Sau cea mai neplăcută din planul tău zilnic. Astfel, ce-i mai rău trece repede! După ce rezolvi cel mai neplăcut task, ziua ta va decurge mult mai ușor. 

  4. Pași mici

În loc să te arunci cu capul înainte în ceva cu viteză maximă, începe cu pași mici. Când faci asta, mintea ta nu va vizualiza sarcina ca pe ceva greu ce trebuie făcut repede, repede. Și ce se întâmplă adesea în astfel de cazuri? Renunți. Chiar dacă începutul este într-un ritm lent, este mult mai bine decât să nu începi deloc. Împărțiți sarcina sau proiectul în pași mici și începeți să vă concentrați pe acel prim mic pas. Când ați terminat, treceți la următorul și concentrați-vă doar pe acesta. Succesele mici îți vor menține motivația și concentrarea! 

  5. Comparați-vă cu voi înșivă!

Nu cu alții. Comparând ceea ce ai realizat până acum cu progresele celorlalți îți poate diminua motivația, în timp ce îți poate crește îndoielile de sine. Întotdeauna există oameni cu un pas înaintea ta, iar câțiva dintre ei sunt cu mai mulți kilometri înainte. Deci, concentrează-te pe tine, pe rezultatele tale și cum poți să le îmbunătățești. Evaluarea rezultatelor tale este importantă, astfel încât poți vedea unde ai greșit în trecut și ce poți face diferit.

  6. Concentrați-vă asupra pozitivului!

Învață să gândești cât mai pozitiv de cele mai multe ori și să renunți la aspectele negative de gândire: „Nu pot!”, „Nu o să reușesc!”. S-ar putea să nu să poți fi pozitiv tot timpul indiferent de ce se întâmplă, dar credem că cei mai mulți dintre noi ne putem îmbunătăți gândirea pozitivă pentru a ne bucura de rezultatele la care ne poate duce.

 

  7. Explorează casa!

Acest ultim sfat poate părea ciudat, dar schimbându-ți spațiul de lucru de la birou îți oferă un refresh și un boost de creativitate. Încearcă să lucrezi în sufragerie, pe masa din bucătărie sau pe balcon, dacă situația sau atmosfera îți permite. De asemenea, take breaks! Nimic nu poate fi rezolvat dacă mintea nu primește un prilej de relaxare la un interval de timp. Vezi ce mai fac membrii familiei, ce mai e nou pe Instagram sau joacă-te cu pisica puțin. Nu te pierde în task-uri!

Sursă foto: Cover, Foto 1, Foto 3, Foto 3

Articol scris de: Andreea Șerban, PR Executive


0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *