O nouă revistă, un nou concept, noi povești apărute pe seama unei evoluții rapide a Comunicării… PR Forward 09 a adus o nouă versiune de informație sub titlul de Comunicare la viteza 9.0, în care specialiști din PR, Publicitate și influenceri online au vorbit despre noutățile și experiențele aferente domeniului în care își desfășoară activitatea.
Pe 15 ianuarie, la Cafe Verona, ne-am întâlnit pentru a lansa revista, alături de cei care au așternut cuvinte valoroase în paginile acesteia: Ioana Cozma și Adina Antonie, Carina Sava, Andreea Balaban, Andreea Apostoliu și Oana Andreea Logigan. Participanții au avut ocazia să le adreseze întrebări speakerilor în sesiunea de Q&A, iar pentru cea mai bună întrebare sau cei mai activi participanți, invitații noștri au dăruit câte o carte, oferite de editura Curtea Veche.
După ce am cunoscut redacția, Ioana Cozma și Adina Antonie au fost invitate să vorbească despre proiectul lor de suflet, Student din provincie și despre viața lor în agenție. După spusele lor, comunitatea online, Student din provincie, a fost creată pentru cei originari din alte zone decât din București, pentru a-i face să zâmbească și pentru a-i face să împărtășească povestioare funny din viața studențească. Fetele au fost întrebate care a fost cel mai surprinzător moment din activitatea lor în calitate de creatori ai proiectului Student în provincie, zâmbind, Ioana și Adina și-au amintit că a fost momentul în care creștea numărul de abonați pe Facebook, când postările lor erau apreciate și erau susținute pentru ceea ce făceau. Ele cred că proiectul lor va avea în continuare succes, fiindcă istoriile, întâmplările și ideile noi vor fi garantate de noii studenți care continuă să vină. Ioana și Adina se gândesc la extinderea proiectului și la reconstruirea site-ului, fiindcă „publicul crește odată cu noi” și, cine știe, poate peste un timp, proiectul va fi redenumit în „Părinți de studenți în provincie”…
Carina Sava, Artist Manager la Agenția de Vise, a povestit publicului despre cum a pășit pentru prima dată pe tărâmul publicității, despre experiența ei cu muzicieni consacrați, dar și cât de complexă este lumea Comunicării și ce înseamnă să manageriezi o trupă de succes ca trupa Vama. Cât de greu e să comunici, ce presupune să faci Publicitate? Cu aceste întrebări și-a început Carina discursul și, pe parcursul lui, a oferit și răspunsurile cuvenite. La eveniment, Carina și-a amintit de anii de studenție din Timișoara, ani în care a încercat mereu să se implice în diferite proiecte extra-curriculare care o fascinau, fiindcă simțea că-și dezvoltă abilitățile creative. Ea ne-a mărturisit că în cariera ei a învățat mai mult din munca de zi cu zi, decât o făcea la Facultate. De aceea, Carina Sava sfătuiește studenții să muncească, să citească, să învețe, să se autocunoască, să-și pună mereu întrebări și să caute răspunsuri, fiindcă „Nu poți ști niciodată unde vei ajunge peste cinci ani”.
Andreea Balaban, cea care îmbină fashion-ul cu storytelling-ul în vlogging-urile sale, a împărtășit aspecte și emoții din spatele contului său de YouTube. Andreea a creat canalul ei de lifestyle pe YouTube pentru a pune accent, în videoclipurile sale, pe latura educațională, healthy a vieții, pe travel, ceea ce rar găsești la alți vloggeri. Invitata noastră a mărturisit că face cu plăcere ceea ce face și îi sfătuiește pe bloggerii începători să se autocunoască, să-și găsească plusuri în propria ființă și să muncească mult pentru a transforma-n realitate ceea ce doresc, „așteptările nu se împlinesc fără muncă”. La întrebarea unui participant dacă faptul că a lucrat în domeniul Marketingului a ajutat-o să facă ce face acum, Andreea a menționat că o ajută mult cunoștințele căpătate muncind în domeniu. Întrebată de unde se inspiră în crearea Advertisingului, Andreea a răspuns că se documentează bine, caută informații pe Google înainte de a crea vreun videoclip. Andreei îi place să citească și îi motivează pe studenți să citească. Mai mult, îi place să meargă pe tocuri și-i plac și filmele vechi. Ce combinație frumoasă, spunem noi!
Andreea Apostoliu, Junior Planner la Geometry Global Bucharest, este o tânără de succes, cu o minte ageră, a cărei poveste este abia la început. Andreea a povestit despre primii ei pași în lumea Marketingului și a Publicității, apoi, despre primii pași în propria-i carieră. Fiind întrebată cât de importantă e strategia într-o companie, Andreea a răspuns că strategia pune în ordine și ajută la filtrarea numeroaselor informații care ajung în companie, iar un strateg bun trebuie să discearnă marea de informație. Site-urile care o ajută în viața de zi cu zi sunt: economist.com, republika.ro, theguardian.com. Ea încurajează tinerii studenți să se ocupe cu voluntariatul, să nu creadă că „Nu contează ce știi, contează pe cine știi” și să muncească.
Oana Andreea Logigan, PR Director la MSLGROUP The Practice, pe care am avut-o invitată la rubrica PR Portrait, a povestit despre începuturile în PR, munca și dedicarea necesară în realizarea unei campanii de succes. Fost membru PRIME, Oana, și-a amintit de experiența frumoasă pe care-a trăit-o în PRIME. Și-a amintit și cât de greu și fightfully a devenit voluntar PRIME România, nefiind selectată după ce a trecut de tradiționalul – Proiect P. Oana le-a mărturisit participanților la eveniment că cea mai bună școală a vieții este munca. Ea susține că pentru realizarea unei campanii de succes contează foarte mult să muncești, să fii pasionat, să fii deschis schimbărilor și să asculți și să lucrezi cu oamenii. Oana crede că fiecare generație are puterea de a schimba, spre bine, lumea.
Evenimentul de lansare a revistei numărul 9 PR Forward: „Comunicare la viteza 9.0” n-ar fi fost posibil de realizat fără susținerea partenerilor noștri:
- Mulțumim, Cafe Verona, pentru găzduire, ne-am simțit ca acasă!
- Revistele și afișele noastre arată foarte bine online, dar mai ales – tipărite! Mulțumim, TipoMedia!
- Participanții la sesiunea de Q&A au fost premiați cu câte o carte. Mulțumim, Curtea Veche Publishing!
- Mulțumim pentru sticlele de vin oferite speakerilor noștri, Tazza d’oro!
- Mulțumim pentru cadourile oferite speakerilor noștri, Oriflame!
- Participanții la sesiunea de Q&A s-au bucurat mult de tombola supriză, prin care am oferit 10 premii. Mulțumim, PopSockets!
- Mulțumim, The Cage Escape Room Bucuresti!
PRIME România le mulțumește partenerilor media: IQads, Smark, The Institute, IQool, PR Wave, CTRL-D, Iubesc Studenția, Going Out, Știri ONG, Advertising 4U.
Puteți răsfoi revista online, accesând pagina: prfwd.primeromania.ro
Le mulțumim încă o dată invitatelor noastre, tuturor celor care au susținut lansarea revistei nr. 9 PR Forward, tuturor celor care au muncit pentru ca ziua aceasta să fie una de succes. Lucrăm deja pentru a lansa revista numărul 10 și abia așteptăm să ne întâlnim și la lansarea următoarei reviste. Urmăriți-ne pe pagina de Facebook și de Instagram, pentru mai multe detalii.
Articol scris de Florea Mădălina, PR Executive