Știm, mereu auzi de acest cuvânt „brief”și poate te întrebi ce înseamnă. Tocmai de aceea suntem aici să-ți răspundem la întrebări.
Ei bine, un brief reprezintă un document pe care un client, poate să fie o companie sau chiar o persoana publică, îl oferă agenției sau echipei responsabile. Acesta trebuie să aibă toate informațiile necesare despre produsul sau serviciul pe care oamenii creativi trebuie să îl promoveze și să îl facă cunoscut. Scopul distriburii instrucțiunilor este de a îi face pe oamenii din agenții să înțeleagă cu exactitate ceea ce se dorește de la produsul final. Brief-ul este rezolvat de către oamenii din agențiile de Publicitate și Relații Publice, fiecare având rolul său: copywriter, care se ocupă de redactarea textelor, Art Director căruia îi aparține partea vizuală, strategul care stabilește ideea centrală pe care vor merge toți pentru a rezolva materialul venit din partea clientului.
Astfel, informațiile fiind date, persoanele responsabile trebuie să gândească obiectivele, strategia, targetul și multe altele, ca promovarea să iasă bine.
Primul pas în rezolvarea unui brief este documentarea. Practic, în acest stadiu, oamenii dintr-o agenție caută informații în background-ul clientului pentru a vedea care este istoria acestuia, publicul țintă, implementarea campaniilor din trecut, reclamele și metodele de comunicare ale brand-ului respectiv. Trebuie înțeleasă foarte bine filosofia și cultura organizațională a mărcii, ca munca echipei să iasă bine și pe placul clientului.
Pasul următor reprezintă observarea obiectivelor ce o să fie atinse pe parcursul rezolvării. Acestea sunt scrise în brief-ul dat de către client și vor trebui aduse la realitate prin multă muncă și creativitate.
Al treilea pas, probabil și cel mai important, este reprezentat de strategie. Aici, departamentul de strategie caută cea mai bună soluție de Marketing și Comunicare pentru brand. Ce platforme de comunicare se folosesc, ce mesaj vrea să transmită brand-ul, modul de comunicare, tacticile și multe alte semne de întrebare ce trebuie puse cap la cap, pentru a ieși o campanie de succes.
Următorul pas este punerea în scenă a imaginației, creativității și a strategiei pentru campanie. Practic, după ce înțelegi ce dorește brand-ul, este mai ușor de înțeles și ce trebuie să faci tu.
Iată că am răspuns întrebărilor din capul tău, iar acum ai aflat ce este acela un brief și în ce constă acesta, dar mai ales care este operațiunea de rezolvare.
Articol scris de: Andreea Dumitru, Events Executive