Cunoaștem cu toții ce înseamnă în mare evenimentele, participăm la ele și le căutăm în timpul liber (sau ne găsesc ele pe noi). Social Media ne-a demonstrat că este din ce în ce mai ușor să fii în contact cu tot ce se întâmplă în aria ta de interes și nu numai. Însă foarte puțini dintre noi mergem mai departe, în culise, acolo unde apar întrebările: De ce se organizează un eveniment? Ce beneficiu poate aduce el brandului, companiei sau afacerii pe care o promovează? Și, nu în ultimul rând, este interacțiunea constantă prin evenimente cu publicul țintă esențială pentru supraviețuirea acestora?
La toate aceste întrebări pare să aibă răspunsul Event Marketingul. Fiind considerat de foarte mulți specialiști din domeniu drept cel mai eficient canal de Marketing, el se definește ca promovarea unui produs, a unei companii, organizații sau a unui serviciu prin intermediul interacțiunilor constante cu publicul țintă. Cu accentul pus pe „promovare” și „interacțiuni constante”, trecerea este ca și făcută înspre cea mai bună formă în care le poți îmbina pe cele două: evenimentele.
Într-o lume în care suntem asaltați de o gamă largă de produse și servicii care ni se prezintă sub o mulțime de forme, diferența este făcută de brandurile care știu cum să comunice, cum să își prezinte într-un mod interactiv și dinamic conceptul și, cel mai important, cum să păstreze legătura cu publicul lor pe care să îl pună la însăși baza propriului mod de funcționare
Astfel, brandurile care reușesc să îi acorde importanța binemeritată clientului sunt, în cele din urmă, cele care câștigă, se bucură de succes și evoluție. Pentru că important nu este să apari pe piață, să ai un moment de impact după care să dispari. Important este să găsești uneltele necesare pentru a te menține și, de ce nu, a crește. Iar rețeta este simplă: accentul pe target.
Prin evenimentele organizate, publicul țintă se simte inclus, poate vedea îndeaproape ce i se prezintă și participă activ la traiectoria produsului. Marile companii au descoperit importanța acestui lucru, de aceea Event Marketingul este o ustensilă de succes pentru acestea, iar evenimentele sunt considerate indispensabile și vor continua să crească din ce în ce mai mult. Se estimează că până în 2020 vor avea loc 3.2 milioane de evenimente profesionale pe an.
Un exemplu bun de brand cool care se folosește cu succes de Event Marketing se află chiar la noi și funcționează sub denumirea de LELOGRAMS, o linie de bijuterii a cărui designer este Tammy Joanna. Este un proiect aflat încă la început, dar care a crescut rapid cu ajutorul prezentării impecabile a conceptului. Social Media este conturată cu atenție, iar activările pe care brandul le propune în cadrul diferitelor proiecte sau festivaluri urbane (Femei pe Mătăsari, Bărbați pe Mătăsari) sunt o aducere în offline a ceea ce deja este prezentat în online. Prin instalațiile Monocrom Pop-Up propuse, Tammy recrează backgroundul sesiunilor foto alcătuite, iar publicul țintă poate pătrunde în interiorul brandului. Astfel, brandul se află într-un contact permanent cu targetul său, iar evenimentele și interacțiunea cu oamenii îi vor crește din ce în ce mai mult notorietatea.
Dacă te-am făcut curios, poți arunca o privire pe pagina lor de Instagram. Momentan au ajuns la instalația cu numărul 5, cine știe, pe următoarea poate o vei experimenta chiar tu!
Așadar, evenimentele par cheia către succes în mai toate domeniile în care diferite companii își desfășoară activitatea.
Fii cu ochii pe noi în continuare, promitem articole care să ofere o conturare interesantă a ceea ce înseamnă Events și, mai mult decât atât, urmează și evenimentele noastre pe care știm că le aștepți cel puțin la fel de entuziasmat precum noi. Stay tuned.