Cu toții îl știm pe Moș Crăciun ca fiind un bătrânel grăsuț cu barbă, îmbrăcat în foarte cunoscutul său costum roșu cu alb. Acesta este un simbol al sărbătorilor de iarnă de peste o mie de ani, timp în care și-a construit un brand de neegalat. Deși mulți știm legătura dintre Coca-Cola și Moș Crăciun, prea puțin ne este cunoscută întreaga poveste.
În primul rând, bătrânul pe care îl îndrăgesc toți copiii și nu numai, este un personaj derivat din Sfântul Nicolae. Deși imaginea sa a debutat în haine fie de culoare verde, roșie, albastră sau aurie, prin includerea sa în reclamele de la Coca-Cola a fost consacrată înfățișarea pe care noi o știm astăzi. Prin anii ’30, moment în care compania căuta o modalitate de a-și spori vânzările din timpul iernii, a fost creată o serie de reclame în care erau asociate Coca-Cola și Moș Crăciun. Inspirația care a stat la baza nașterii acestui concept este „O vizită de la Sf. Nicolae” ( „A Visit From St. Nicholas”), un poem din 1822, scris de către Clement Moore.
Ilustrații cu Moș Crăciun purtând costumul roșu cu alb au fost create înaintea acestor reclame, prin anii 1906, 1908. Totuși, Coca-Cola a fost cea care a implementat simbolul Crăciunului asociat cu roșu și alb, culorile ce se regăsesc în vestimentația Moșului, pentru a-și promova produsul.
Vă întrebați cum arăta prima reclamă? Când erau la modă trenulețele electrice, prin anii 1962 a apărut reclama de Crăciun, devenită un simbol al sărbătorii peste tot în lume. Și astăzi, când vedem la televizor Caravana Coca-Cola care merge în oraș, știm că sărbătorile vin și simțim Spiritul Crăciunului mai aproape.
Cine s-ar fi gândit că, în urmă cu 80 de ani, brandul Coca-Cola l-a făcut pe Moșul personajul mult îndrăgit astăzi, cunoscut în fiecare colț al lumii?
Articol scris de: Bianca Cristina Stoica, PR Executive and PR Tea & AD Cookies Organizer.