De multe ori, ne-am întrebat cum au reușit unele branduri să devină cunoscute în întreaga lume și să reprezinte surse de inspirație pentru micii antreprenori. În majoritatea cazurilor, poate veni ca o surpriză, dar multe branduri internaționale au avut începuturi modeste. Majoritatea brandurilor mari au ajuns unele dintre cele mai puternice companii din domeniile în care activează, deoarece nu s-au lăsat descurajate de statutul inițial de mică afacere. În continuare, poți învăța din greșelile și deciziile altora și data viitoare când vrei să începi un business propriu, nu uita, cu pași mici au început și alții.
Un prim pas în a ajunge o companie mare este să îți cunoști potențialul și să nu te lași descurajat de faptul că vii dintr-un mediu propice sau dintr-o țară mică. Povestea brandului Skype ne demonstrează că atâta timp cât crezi în produsul și în visul tău, nimic nu te poate opri. Născut în 2003, într-un apartament din Tallinn, Estonia, software-ul Skype a fost invenția a trei tineri estonieni care visau să revoluționeze modul în care oamenii se pot conecta online. Ulterior, compania a fost preluată de Ebay, urmând ca în 2011 să fie vândut gigantului Microsoft care a încorporat aplicația, alături de celelalte servicii Microsoft.
O altă metodă prin care business-ul tău se poate extinde este să nu îți fie frică să explorezi și alte piețe. Niciodată nu poți știi în ce domeniu poți avea succes dacă nu încerci să cercetezi și alte medii de activitate. Cazul Samsung ne demonstrează că atât timp cât nu încerci, nu poți știi la ce ești bun. Samsung a început, surprinzător, ca un magazin alimentar, când Lee Byung-chul a deschis Samsung Sanghoe în 1938, mutându-se ulterior în Seoul. La puțin timp, războiul coreean a izbucnit și Lee a fost obligat să plece din capitală. Pentru a supraviețui, acesta a deschis o rafinărie de zahăr și o fabrică de lână sub compania mamă, Samsung. Ulterior, compania a început comercializarea de produse electronice și cu ajutorul unei politici naționale, Samsung a devenit unul dintre cei mai mari producători de produse electronice din lume.
Acum că știm că nu trebuie să ne fie teamă să explorăm și alte piețe, pentru a ne extinde compania este necesar să identificăm constant noi oportunități. Fondatorul Nike, Philip Knight a început ca un simplu distribuitor în Statele Unite al companiei de produse sportive japoneze Onitsuka Tiger Co. După ce l-a convins și pe fostul său antrenor de la facultate, Bill Bowerman, să se alăture afacerii, în 1971, după ce contractul cu compania japoneză s-a încheiat și încurajat de vânzările avute, cei doi parteneri au decis să își lanseze propriul brand. Inspirați de numele zeiței grecești a victoriei, numele brandului avea să fie Nike.
Poate crezi că nu vii dintr-un mediu propice dezvoltării unui brand mare sau îți este teamă să începi o afacere pentru că nu știi în ce domeniu să activezi. Sperăm că începuturile modeste ale unor companii globale ți-au dat acel impuls de care ai nevoie pentru a-ți începe propria afacere.
Articol scris de: Alexandru Ștefan, Events Executive