Importanța sloganului

Ce este sloganul?

Ei bine, un slogan nu este doar fraza aceea banală rostită sau scrisă imediat după logo-ul firmei. Este, mai degrabă, filosofia brand-ului, este ceea ce brand-ul, compania sau persoana în cauză crede, este baza unei afaceri. Sloganul reprezintă o sintagmă compusă, în general, dintr-o propoziție reprezentativă pentru brand, cu rolul de a releva ideea fundamentală a companiei respective. 

Este sau nu important sloganul în construirea unei afaceri?

 Răspunsul este categoric DA. De ce? Ei bine, putem afla asta prin câteva exemple. Atunci când auzim sloganuri precum ,,Just do it”, ,,Dedicat planurilor tale”, ,,Mai presus de cuvinte”, „I’m lovin’ it”, evident, ne vin în minte imediat companiile pe care acestea le reprezintă, precum Nike, Dedeman, Raffaello și McDonald’s ele fiind doar câteva exemple. Astfel, sloganul apare atât de des și pare atât de nesemnificativ în aparență, însă acesta se infiltreză treptat în mintea consumatorului, întipărindu-i în memorie ceea ce brand-ul vrea să transmită prin acel slogan. 

Cum trebuie să fie un slogan?

Pentru a profita de o eficiență maximă, un slogan trebuie să fie memorabil, să diferențieze brand-ul, să reflecte personalitatea acestuia, să fie simplu, original, strategic și foarte important, acesta trebuie să fie credibil. Sloganul trebuie să reflecte întru totul imaginea brand-ului. Acesta poate fi legat de promisiunea mărcii, de beneficiile pe care aceasta le are, de starea pe care ți-o creează  sau de modul în care aceasta te face să te simți. 

Cum îți creezi propriul slogan?

Ei bine, este foarte important să te gândești, în primul rând, la ce vrei tu să transmiți ca persoană sau companie. Sloganul trebuie să fie reprezentarea/imaginea brand-ului alături de logo, să creeze o anumită stare în mintea consumatorilor. Gândește-te la cuvinte și sintagme care atrag atenția, ușor de pronunțat, simple, interesante, în concordanță cu imaginea brand-ului. Compară-le, cere părerea prietenilor sau specialiștilor, infomează-te, iar la final „boom”, vei avea un slogan perfect, demn de o afacere. 

Sloganuri celebre vs sloganuri anoste 

Orice companie are un slogan, dar te-ai întrebat vreodată de ce acestea nu sunt cunoscute? Ei bine, pot fi diferite motive, fie sunt greu de înțeles, nu transmit un mesaj, fie pur și simplu sunt compuse din fraze lungi fără sens. Acestea fac parte din acele sloganuri boring, care nu au nicio treabă cu Publicitatea și Marketing-ul și, ca să fim sinceri, nici companiile cu astfel de sloganuri nu dau prea mult randament. În paralel, există acele sloganuri memorabile, auzite la tot pasul, la TV, radio, scris pe panouri publicitare și chiar pe buzele tale rostind odată cu reclama acele cuvinte cheie. 

Un slogan celebru ar putea fi cel de la Redbull – „Îți dă aripi”. De ce este acest slogan celebru? Ei bine, transmite starea pe care produsul lor ți-o oferă în momentul consumării. Este simplu, folosindu-se o metaforă, inducând o stare de euforie, libertate și putere, aripile fiind asociate cu zborul. 

Un exemplu de slogan anost poate fi ,,Cea mai mare promoție de la Decebal încoace”. Sintagma este una prea lungă, vastă, nememorabilă și nu induce o stare în mintea consumatorilor în afară de aceea de confuzie. 

Concluzia este că, la fel  cum un slogan bun te poate duce în top, creând o prioritate în mintea consumatorilor, așa un slogan plictisitor te introduce în topul celor anonimi. Acordă-i o importanță deosebită! 

 

 

Sursă foto: CoverFoto1

Articol scris de: Alexandru Andrada, Events Executive