Cheia carierei în Comunicare se află la PR FWD Nr. 12!


Toți pasionații de Comunicare la început de drum au auzit măcar o dată expresiile Content Creator, PR Specialist sau Community Manager. Dar ce înseamnă ele mai exact și ce presupune parcursul unei astfel de cariere?

În cadrul lansării revistei PR FWD Nr. 12, participanții s-au întâlnit cu specialiști în Comunicare și au reușit să descopere cheia unei cariere de succes în PR, în Advertising și Social Media. 

Mihaela Raluca Tudor, Larisa Bălan și Iuliana Bălan au făcut parte din primul panel al evenimentului și le-au oferit studenților câteva tips & tricks despre PR și Social Media. Iar Radu Constantin și Ioana Puiu - speakerii celui de-al doilea panel - i-au introdus pe participanți în lumea creativă a Creatorilor de Conținut.

Pasionații de Comunicare au avut și ocazia de a le adresa curiozități invitaților noștri și de câștiga una dintre cele cinci cărți, oferite de partenerii noștri de la Editura Publica.

Dacă ești curios cum poți depăși provocările care apar în carieră, care sunt punctele pozitive ale unei astfel de profesii sau care este cel mai important lucru de care să ții cont la începutul carierei în Comunicare, invitații noștri îți vin în ajutor! 

Ca orice alt domeniu, domeniul Comunicării are avantaje și dezavantaje. Invitatele din primul panel ne-au împărtășit care cred ele că sunt acestea:

„În continuare sunt foarte mulți care fac confuzie între PR, Vânzări și Advertising”. Acest lucru înseamnă că trebuie să explici clienților tăi ce înseamnă PR, care sunt pașii care trebuie urmați și că tot acest proces poate dura ceva timp, mai ales dacă doriți să construiți ceva durabil împreună.„În ceea ce privește beneficiile,(...) nu te plictisești niciodată!” În cadrul acestui domeniu mereu apare ceva nou, înveți continuu. Și, totodată, este o mare bucurie pentru tine să reușești să schimbi viața clientului tău.

Mihaela Raluca Tudor

PR Specialist

Un obstacol în acest domeniu ar fi faptul că pot exista diminuări ale bugetului, pentru departamentul de Comunicare. În acel moment și strategia pentru platformele de Social Media se schimbă, însă poți reuși să aduni în mod organic like-uri și urmăritori, pentru a te păstra pe linia de plutire.În același timp, vei întâlni oameni foarte interesanți: de la colegi și până la publicul tău.

Iuliana Bălan

PR Muzeul Țăranului Român

„Trebuie să fiți conștienți că nu o să fie un program de nine to five.”Poate părea un dezavantaj greu de suportat, însă creativitatea nu poate fi programată. Ideile vin în cele mai neașteptate momente, iar din acest motiv nu poți avea un program fix. Munca unui om de Comunicare nu se încheie niciodată. Din punct de vedere pozitiv, nu ai cum să te plictisești: te dezvolți continuu, iar spiritul creativ îți e solicitat la maxim.

Larisa Bălan

Community Manager Neversea&Untold

Știm că momentele dificile din carieră par ca un capăt de drum și, din acest motiv, am vrut să aflăm și câteva tips & tricks pe care le-au aplicat atunci când au întâmpinat provocări pe drumul lor profesional. Iată ce trebuie să reții: 

„Nu vă panicați!”Nu va lăsați la voia întâmplării și fiți pragmatici și creativi în același timp - „Fără o doză de pragmatism rezultatul nu e cel dorit. (...) Trebuie să fie un echilibru între pragmatism, creativitate și rezultatele la care te înscrii.” 

Mihaela Raluca Tudor

PR Specialist

„Ai încredere în tine.E important să nu-ți pierzi speranța, pentru a avea curaj să înfrunți provocarea din drumul tău.” 

Iuliana Bălan

PR Muzeul Țăranului Român

„Când nu mai poți, mai poți puțin!”E important să te oprești să reflectezi, dar să nu te concentrezi exclusiv pe greșeli, pentru că există riscul să te găsești blocat într-o stare negativă. Concentrează-te pe a găsi soluții!"

Larisa Bălan

Community Manager Neversea&Untold

Iar pentru că invitatele noastre din primul panel ne-au convins cât de importantă este creativitatea, cu Ioana Puiu și Radu Constantin am vorbit despre Social Media și cum este să fii un Creator de Conținut, dar le-am cerut și să ne povestească experiențe prin care au trecut în timpul carierei lor.

Când i-am întrebat care a fost cea mai neobișnuită idee pe care au aplicat-o în cadrul într-un proiect, aceștia au povestit:

Îmi amintesc când a fost nevoie să realizez o poză în aceeași zi în care trebuia și să postez. A trebuit să fug după materiale, apoi să oprim mașina în mijlocul drumului și să așteptăm să nu mai fie oameni în cadru, pentru a putea face poza alături de soțul meu...Mi s-a întâmplat să se uite oamenii ciudat, dar aceștia se uită indiferent de situație. Încerc să fac pozele cât mai rapid și să trec la editat.

Ioana Puiu

Content Creator

„Nu zic nu la nimic". Cineva din echipă a venit cu ideea ca un personaj din serial să se arunce de bloc, ceea ce nu am luat în considerare inițial. Dar am ajuns să acceptăm ideea, să o șlefuim și sezonul nou se construiește în jurul unor situații similare, situații ce nu sunt des abordate pe marele ecran.

Radu Constantin

Vlogger, Actor

Dacă nu ești convins că îți dorești să urmezi pasiunea pentru Comunicare și să o transformi într-o carieră de succes, cei doi îți oferă sfaturi cheie de care să ții cont, la început de drum:

„Fii tu și fii perseverent!”Nu încerca să fii ceva ce nu ești. Fii tu și pe parcurs se va vedea acest lucru, iar în final acesta va reprezenta chiar elementul care te va ajuta să ieși în evidență. 

Ioana Puiu

Content Creator

„Începe cu de ce”. Citește cartea cu acest titlu sau privește măcar coperta și întreabă-te: De ce? În momentul în care vrei să începi ceva, adresează-ți această întrebare și descoperă cine ești, ce îți dorești să faci cu adevărat.


Radu Constantin

Vlogger, Actor

În final, sperăm că motto-ul după care se ghidează Radu te va inspira în cariera ta din Comunicare! 

„Succesul este a celui care, indiferent de rezultat, își păstrează același entuziasm.”

Radu Constantin

Dacă ai ratat evenimentul, nu e nimic! În revista PR Forward 12 găsești interviurile speakerilor, plus alte articole interesante care te vor ajuta să găsești cheia către Lumea Comunicării!