PR Forward 11 – Apo11o: Lansarea ta în Comunicare

Pe 1 aprilie 2019 am lansat numărul 11 al revistei PR Forward. De data aceasta tematica evenimentului a fost „Lansarea ta în Comunicare”, totul pornind de la conceptul APO11O, lăsându-ne inspirați de prima misiune în care omul a pășit pe Lună. În această fascinantă călătorie în care am pornit împreună spre înțelegerea evoluției unei cariere în Comunicare am avut alături oameni minunați cu povești demne de ascultat și de apreciat.

Fie că este vorba de munca în agenție, de PR cultural, de Publicitate, vlogging, blogging sau creare de conținut, toate au un început, astfel că poți avea nevoie de sprijin, dar și de sfaturi din partea unor oameni cu experiență. Astfel că în cadrul evenimentului nostru, participanții dornici să se lanseze în Comunicare au putut să asculte povestea fiecăruia dintre speakerii noștri, precum și o sesiune de tips & tricks și de Q & A. Speakerii care ne-au încântat cu propria lor lansare au fost: Raluca Zamfir, Sabina Baciu, Antonia Negrău, Adrian Dan, Horia Sârghi a.k.a Zaiafet și Cristian Florea.

Evenimentul a avut loc la Palatul Universul – Mezanin unde, în primul panel, am putut afla poveștile lansării în Comunicare ale Ralucăi Zamfir, Sabinei Baciu și Antoniei Negrău.

Raluca Zamfir a terminat Facultatea de Management la ASE și nu s-a gândit niciodată că va lucra în domeniul Comunicării. A lucrat inițial la bancă, iar la finalul anului, directorul de HR a chemat-o la interviuri și i-a propus să lucreze pe partea de PR acolo unde acesta considera că are potențial. Lipsa experienței nu a determinat-o să renunțe, ci chiar i-a oferit un impuls să învețe cât mai multe lucruri pentru a fi pregătită indiferent de circumstanțe. Fiind o fire dinamică, a decis să se mute la agenția The Group acolo unde un an a lucrat pentru mai mulți clienți. Văzând că această activitate o încântă, și-a asumat riscul și a deschis împreună cu două prietene propria agenție. Admite că „au fost multe nopți nedormite și că mi-am dorit să nu dezamăgească pe nimeni, dar cu pași mici și hotărâți am pornit de la un client și în prezent am un portofoliu variat de la entertainment până în zona de fashion (Pandora, Stefanel, Reserved)”.

Recomandarea ei este să ne implicăm în proiecte pentru că ne dezvoltă mult abilitățile atunci când vom intra într-o companie. Într-adevăr, ca Manager Partner ai laptopul mereu la tine, se resimte lipsa timpului, dar este important ca „la finalul zilei să îți placă ceea ce faci”. Recunoaște că este imperios necesar să cunoști gramatica limbii române și crede că tot ceea ce ține de conținut va conta în zece ani. Este de părere că este bine să experimentezi și viața în străinătate, dar în același timp speră că mulți români se vor întoarce să lucreze în domeniu în țară. În prezent lucrează la mai multe proiecte, astfel că în luna aprilie vor avea evenimente, precum lansarea filmului Avengers, evenimente pentru Intersport, Stefanel și Pandora. Raluca este de părere că cel mai important este să știi ce vrei să faci și să pui în aplicare acel lucru mai devreme sau mai târziu.

Sabina Baciu este fost membru PRIME România, a terminat FCRP, SNSPA, iar primul job l-a avut încă din facultate la un club de jazz unde a reușit să își găsească creativitatea. Este de părere că acest domeniu al Comunicării „combină creativitatea cu organizarea și astfel se produce un echilibru care mă determină să mă simt mulțumită de ceea ce fac”. Aceasta a fost plecată la Master în Olanda, un Master pe Media Culture. Sabina recomandă experiențele Erasmus+ pentru că te ajută să te dezvolți și să te cunoști mult mai bine. Este pasionată de zona de festivaluri, training, workshop, de toată această adrenalină. În prezent lucrează la asociația ORICUM, dar și la festivalul Marele Picnic acolo unde se ocupă de scurtmetraje. Admite faptul că domeniul cultural nu este așa profitabil, dar te încarcă cu energie și te ajută să te exprimi. Este important în acest domeniu al Comunicării să fii creativ, pentru că este un domeniu al schimbărilor și trebuie să dai dovadă de adaptabilitate. De asemenea, Sabina consideră că în viitor, odată cu evoluția inteligenței artificiale, „conexiunea umană va fi un lux”. Consideră că „în prezent trebuie să știi cum să captezi atenția oamenilor, cum să îi motivezi („How to create meaningful gatherings”, carte scrisă de Priya Parker pe care o recomand)”. Sabina consideră că este mult mai ușor să lucrezi în comunitatea din care deja faci parte pentru că raportul față de cultură este echilibrat și poți asocia mult mai ușor tot ce ține de piața în care lucrezi acolo unde poți face lucruri care să aibă un impact profund. Consideră că în domeniul PR-ului cultural în care lucrează, oamenii sunt foarte implicați, poți deveni prieten cu cei cu care lucrezi și în momentul de față realizează o serie de scurtmetraje care să demonstreze cum s-a dezvoltat cinematografia românească.

Antonia Negrău a terminat Facultatea de Publicitate la SNSPA și în prezent lucrează la Aceeași Mărie. Se consideră o fire creativă, pasionată de pictură, lucru manual. A fost membru PRIME. A participat la diverse evenimente care au ajutat-o să cunoască oameni din agenții, companii, și-a construit drum către agenție, a participat la concursuri de comunicare, a făcute internship în PR și Publicitate, a fost editor. Antonia consideră că ceea ce o definește este creativitatea și în cazul ei produsul care relevă acest lucru este evidențiat prin hainele pe care le realizează. De asemenea, Antonia ajută doamnele din mediul rural să câștige un venit suplimentar. Consideră că este important să „ai o atitudine pozitivă, să fii entuziast și să te implici mult”. A fost pasionată mereu de „această paralelă dintre tradiție și modernitate” și tocmai de aceea proiectul Aceeași Mărie îi este foarte drag. Este de părere că „atunci când faci ceva cu pasiune vine și perseverența și poți să depășești mult mai ușor obstacolele.”

În cel de-al doilea panel am putut afla poveștile lui Adrian Dan, Zaiafet și Cristian Florea.

Adrian Dan a terminat FCRP, SNSPA, este creator de conținut și tot ceea ce face, face din pasiune. Consideră că totul vine din interior, că este o plăcere. Acesta face fotografii, călătorește și nu îi place rutina. A început să posteze poze și a fost șocat că avea mai multe aprecieri de la oameni necunoscuți care, prin reacția lor, l-au determinat să continue cu ceea ce face. Cea mai longevivă colaborare a fost cea cu Otter. Este de părere că „dacă ai un mesaj în care te regăsești, sigur se regăsesc și alții” și că „cel mai important lucru este să fii autentic”.

Zaiafet este vlogger, scrie despre cărți, totul pornind dintr-o decepție în dragoste. Scrie două texte pe săptămână. Zaiafet este de părere că „trebuie să ai în vedere unde vrei să ajungi, ce urmărești și trebuie să vezi mereu un scop nobil în ceea ce faci”. Acesta se documentează temeinic înainte să treacă la scris și are niște teme clare pe care vrea să le publice. Recunoaște că „i-a luat două luni să scrie despre Ion Creangă” dat fiind faptul că a citit și multă critică înainte, astfel încât să iasă ceva pe cinste. Consideră că ar trebui să fie introduse legi pe YouTube, astfel încât minorii să nu aibă acces să posteze lucruri indecente. De asemenea, se ghidează în viață după ideea că „trebuie să faci ceva care să conteze”.

Cristian Florea are blog din clasa a VIII-a și unul dintre lucrurile cu care se mândrește este faptul că „a scris constant”. Admite că primul hater te poate descuraja, dar ideea este să treci dincolo de aceste aspecte și nimic să nu îți influențeze deciziile. Trebuie să te gândești mereu „ce plus de valoare aduci cuiva”. Ideea este că pentru a reuși în blogging „trebuie ca lumea să te aibă în minte, să reușești să te faci cunoscut”. Cristian este de părere că „nu contează ce denumire ai, ci să ai un conținut de care să fii mândru”. Se consideră o fire curioasă și recunoaște că „e important să te simți bine cu ceea ce faci, iar ceea ce îl motivează pe el este never give up”.

Dacă nu ai reușit să ajungi la eveniment, sperăm să îți fi sintetizat informația într-o manieră interesantă și să fii pregătit pentru următoarea ediție PR Forward de anul viitor!

Poți afla toate aceste detalii inedite, răsfoind revista aici: https://prfwd.primeromania.ro/.

„Lansarea ta în Comunicare” a fost un eveniment extraordinar care le-a dat participanților șansa să asculte experiențe demne de apreciat ale unor oameni minunați cărora le mulțumim că ne-au fost alături!

 

Revista PR Forward nu ar fi putut fi lansată fără ajutorul sponsorilor noștri:

– Curtea Veche Publishing care ne-a oferit cărți interesante pentru participanții noștri.

–  TipoMedia care a făcut ca revista noastră să arate excepțional.

– Sacoșe realizate de Coolori.ro.

 

– Vin de la Ethic Wine pentru speakeri.

– Caricaturi realizate de Caricaturalia.

 

– Băuturi de la PepsiCo pentru speakeri și participanți și flyere cu propunere de internship pentru participanți.

– Cabina foto sPrint Box care le-a oferit șansa participanților să se bucure de eveniment, imortalizând momentele frumoase.

– PartyCenter care ne-a oferit boost de energie prin baloanele frumos colorate.

– Tricouri de la ARTMANIACS pentru echipa de organizare.

– Lumânări de la Yankee Candle pentru speakeri.

– Bilete la AWAKE.

– Popsockets.

– Clever.

Le mulțumim sponsorilor noștri, dar și Palatului Universul – Mezanin pentru găzduire!

De asemenea, sprijinul oferit de către partenerii media (inOras.ro, Live PR, IQads, IQool, Advertising4u, Re-star.ro, Ze List, Iubesc Studenția, PRwave, Stiri ONG, vinsieu.ro, Going Out, probucuresti.ro, Bucharest-Guide.ro.) ne-a fost de mare ajutor pentru a ne duce la bun sfărșit evenimentul.

Articol scris de Anca Mangra, PR Executive.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *