Publicitatea – între originalitate și profunzime

Reclamele reprezintă mijloacele vitale prin care sunt transmise informații esențiale de la producător la consumator. De acestea depinde buna promovare a diferitelor produse. Totodată, prin diverse mesaje sau povești cu un impact puternic asupra publicului, spoturile publicitare influențează în mod conștient comportamentul consumatorului. 

Din dorința de a găsi formula perfectă pentru o reclamă de succes, a fost realizată o serie de pași esențiali.  Astfel, se decide scopul principal al reclamei și durata acesteia (aproximativ 30 de secunde). Ulterior, se hotărăște un public țintă, deoarece o reclamă nu trebuie să fie pe placul tuturor, ci trebuie să fie apreciată de segmentul de public căruia i se adresează. Așadar, într-un timp foarte scurt, producătorul este obligat să introducă doar informații esențiale pentru consumator. Nu în ultimul rând, scenariul unei reclame este foarte important, întrucât acesta are scopul de a întregi imaginile, explicând mesajul subtil pe care reclama dorește să îl evidențieze. De asemenea, fondul audio trebuie să fie simplu și catchy pentru a rămâne imprimat în memoria publicului. 

 Cele mai apreciate reclame conțin, în mod evident, un element care să le diferențieze, care să le scoată din multitudinea de reclame promovate. Astfel, povestea atent construită și mesajul transmis reprezintă punctele forte. În urma acestui mesaj, se conturează diferite categorii de public țintă. Pe de o parte, persoanele interesate de produsul sau marca la care se face reclamă, pentru a determina vânzarea produselor, dar și creșterea notorietății. Pe de altă parte, persoanele cu studii superioare sau cele interesate de acest domeniu vor analiza reclama și vor aprecia originalitatea și profunzimea. Mai mult decât atât, tinerii vor fi impresionați de acele reclame construite în jurul unei povești actuale, în care se folosește un  limbaj friendly. De acești factori nu vor fi atrase persoanele în vârstă, care pun accentul pe beneficiul real adus de produsul respectiv.

Totuși, conform unor studii, majoritatea persoanelor cumpără un anumit produs datorită spotului publicitar care le-a atras atenția. De aici rezultă faptul că originalitatea, inovația și creativitatea primează și în domeniul publicitar. 

Prin urmare, fiecare reclamă, prin mijloace mai mult sau mai puțin subtile, contribuie în mod esențial la crearea opiniei publice, ducând treptat la popularizarea sau la degradarea produsului promovat. 

Sursă foto: Cover, Foto1

Articol scris de: Andreea Cristea, Events Executive