Trăim în secolul XXI. Suntem într-o continuă dezvoltare și timpul zboară cât ai clipi. Dacă nouă, oamenilor, ne este greu să ne adaptăm cerințelor actuale, Moș Crăciun este depășit de situație. Vremurile când magia putea rezolva totul sunt demult apuse. Nici măcar la Polul Nord nu există zăcăminte magice care să alimenteze întreg Atelierul Moșului. Pentru a reuși să îndeplinească dorințele tuturor copiilor din zilele noastre, Spiridușii au născocit un plan.
Ajutoarele loiale ale lui Moș Crăciun au venit cu ideea să-și mărească echipa. I-au adus la cunoștință domnului Crăciun faptul că în prezent copiii își doresc cadouri mult mai sofisticate. Dibăcia lor și micuțul atelier nu mai sunt de ajuns să poată satisface noile cereri. Barba Moșului s-a scuturat de un râs zdravăn la auzul acestui plan. După aprobarea lui, Spiridușii au prezentat într-o manieră interactivă ideea ghidușă. Vor modifica fostul atelier și îl vor transforma în Digital Factory. Această nouă fabrică tehnologizată le va ușura munca, va fi capabilă să creeze darurile potrivite erei noastre și va fi suficient de încăpătoare pentru toată echipa. Pentru a facilita o mai bună comunicare între copii și Moș Crăciun, inventivii Spiriduși au decis să renunțe la vechile scrisori. Poșta este mult prea lentă pentru modul alert în care se desfășoară activitățile la Polul Nord. Bătrânul Moș se va aventura în lumea pixelilor pentru a trimite mailuri. În esență, aceasta este cea mai mare schimbare. S-a zis cu scrisori pierdute și ore de descifrat dorințele copilăriei. Spiridușii consideră ca a trimite un mail în care ai atașată o imagine este mult mai util și rapid. Un plus îl reprezintă și arhiva care îți păstrează scrisorile digitale.
Postul de PR Director îl vor oferi Doamnei Crăciun. Întotdeauna a avut grijă de soțul ei și cu siguranță va continua să facă asta și cu imaginea lui care va fi peste tot pe social media. Facebook este spațiul virtual unde Moșul va ține cel mai mult legătura cu cei mici. Copiii îl vor putea găsi oricând pe chat pentru a-i adresa întrebări. Este o metodă de actualitate pentru a rămâne conectat cu toată lumea, dar și pentru a trage cu ochiul la dorințele lor. Ca HR Manager Moșul îl va numi pe renul lui de nădejde, Rudolph. Cu o grimasă comică, Spiridușii s-au gândit la cineva rebel și nonconformist pentru a proiecta noile daruri. Au decis că îi vor încredința lui Grinch postul de Art Director. Entuziasmul lui Olaf i-a convins pe toți că el este cel mai potrivit să fie Copywriter. Elful va conduce departamentul de Marketing, iar Elsa pe cel de Client Service. Spiridușii vor fi Event Organizers, pentru că nimeni nu știe treburile Moșului mai bine decât ei.
La sfârșitul prezentării, bătrânul Moș Crăciun avea siguranța că va putea aduce bucurii copiilor mult timp de aici înainte. Grație perspicacității Spiridușilor lui, pregătirile de Crăciun se vor face mult mai repede. Au promis chiar că-l vor învața cum să folosească mailul. Chiar a glumit cu soția lui pe tema asta spunându-i: Last year I gave you a letter. This year I send you a mail. Doamna Crăciun a râs și i-a urat bun venit într-o nouă poveste, o poveste care va dăinui până la sfârșitul Internetului.
To be continued…