TRENDURI DIN SOCIAL MEDIA ÎN 2020 VS. 2021

TRENDURILE DIN SOCIAL MEDIA ÎN 2020 VS. 2021


Rețelele sociale ocupă o parte semnificativă în viețile noastre indiferent de motivul pentru care le folosim, fie acela pentru informare, business, fie pentru entertainment. De aceea, orice nou trend poate însemna o îmbunătățire semnificativă odată ce este pus în aplicare. Ce va aduce nou anul 2021 față de 2020 în materie de Social Media? Let’s find out!

Anul 2020 a fost cu siguranță o provocare pentru toți creatorii de conținut și pentru companii, însă trendurile au fost adaptate corespunzător, devenind în cele din urmă un an de succes pentru aceștia. Mai jos vom prezenta principalele trenduri ale anului:

Conținutul video devine o metodă din ce în ce mai populară pentru o expunere cât mai largă. Este o modalitate bună de a crea engagement cu urmăritorii sau potențialii clienți, deoarece atrage cu o mai mare ușurință atenția consumatorilor. Fie acestea story-uri interactive pe Instagram, videoclipuri postate pe news feed sau chiar live-uri, această metodă de a crea conținut s-a dovedit a fi mai eficientă pentru creșterea probabilității de succes în Social Media și este în continuă ascensiune. 

Platforma TikTok a devenit rețeaua socială de top a anului, detronând giganții Instagram și Facebook. Algoritmul acestei rețele este unul dintre motivele principale pentru care a câștigat teren față de celelalte platforme din online datorită news feedului numit și „foryou page”. Acesta este personalizat pe placul fiecărui utilizator astfel încât să nu devină plictisitor, iar conținutul afișat să fie bazat pe preferințele fiecăruia. Fiind o rețea care utilizează integral videoclipuri, reprezintă o altă dovadă a popularității în continuă creștere a contentului video.

Realitatea Augmentată (AR) și Realitatea Virtuală (VR) sunt două trenduri din 2020, care au pornit din încercarea brandurilor de a crea o experiența unică pentru consumatori. Din cauza circumstanțelor nefavorabile ale anului 2020, mulți comercianți s-au adaptat, făcând posibil shoppingul prin AR. În acest fel, utilizatorii au putut proba articole vestimentare în mod virtual înainte de a le achiziționa. De asemenea, multe platforme sociale au profitat de acest trend prin popularele filtre pentru a face poze sau clipuri video.

Primul trend din Social Media care a câștigat o popularitate enormă in 2020 este reprezentat de memes. Acestea au fost principala sursă de amuzament în rândul tinerilor într-o perioadă dificilă a anului trecut, iar în prezent încep să fie luate în considerare ca strategii de reclamă. Cu siguranță, popularitatea lor va continua să crească și in 2021.

În anul 2021, trendurile nu se vor diferenția foarte mult de cele ale anului precedent. Story-urile pe Facebook sau Instagram vor fi printre cele mai eficiente modalități de a lua avânt în Social Media. Această metodă de a transmite content video pe o perioadă limitată de timp către utilizatori nu este nouă, însă este în continuă creștere pentru eficacitatea și expunerea sa mare în raport cu minimul de efort necesar pentru o postare.

Influencer Marketing nu este un trend apărut foarte recent, însă vom auzi de el și în 2021 din ce în ce mai des. Rețelele sociale sunt dominate de influenceri plătiți pentru a promova diferite branduri. Motivul pentru care acesta va rămâne un trend  este faptul că organizarea unor campanii de promovare este mult mai costisitoare decât investirea în influenceri pentru plasare de produse și reprezintă o alternativă care nu dă greș.

Rețelele sociale devin platforme de cumpărături online și de servicii pentru clienți. Social Media obișnuia să fie un loc în care oamenii împărtășeau poze cu prietenii și familia. Însă acele timpuri sunt de mult apuse, deoarece vânzarea de produse câștigă popularitate pe conturile de Facebook și Instagram. Multe branduri au început să prefere această alternativă după ce au observat că o multitudine de clienți au început să le scrie pe conturile de rețele sociale pentru eventuale comenzi, nelămuriri sau nemulțumiri.


Comparând trendurile anului 2020 cu cele din 2021, acestea nu vor fi foarte diferite unele de celelalte, ba chiar vor fi în continuă creștere din punct de vedere al popularității și în anii următori.

Tu ce trenduri crezi că vor lua ascensiune în 2021?

Ne găsești și pe:

Articol scris de: Diana-Mihaela Radu, PR Executive

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *